slide show

SKRIVET: 2012-01-08, kl 08:49:00 | PUBLICERAT I: Toves inlägg

tävlingshysterin

Nu så här i början av året är det ju väldigt många som satsar på att kvala, majoriteten föröker nog kvala nationellt men en del satsar ju även på SM.
.
Det märks verkligen när man ska anmäla. Igår kl 18.00 öppnade Täby ryttarsällskap sin anmälan till tävlingen 19/2, finns endast en klass att rida där, La:P1.
Jag satt på plats och väntade på att klockan skulle slå 18 så att jag skulle vara säker på att få plats, satt och skämtade lite med Denice om hur töntigt det kändes att vara anmäld prick kl 18...
Typ som att man inte har annat för sig än att sitta och vänta in när anmälningen börjar xD
.
Dock så kan jag ju säga att jag inte var ensam över att vara orolig att inte komma med / ha bråttom att anmäla.
Klockan 18.00.23 var jag anmäld och då var vi 16 stycken!
Ungefär 2 minuter senare var vi 30 anmälda = full klass!
.
Sen ser man också hur det fylls på med reserver... Det finns ju fler än 30 som vill tävla.
.
Så det gäller att ligga i och hålla koll på när anmälningstiden startar om man vill få någon plats!
Lite sjukt att man ska behöva anmäla innan det ens gått en minut typ för att få plats, de som inte har tillgång till internet just då får ju inte vara med, kan kännas lite surt!
.
Det var ju inte så länge sen de införde "först till kvarn systemet" och i början tyckte jag inte om det men nu gör jag faktiskt det.
Så skönt att veta att man verkligen har kommit med och inte behöva gå och hoppas tills några dagar innan tävlingen bara för att ibland få reda på att man blivit bortlottad...
.
Mabel myser i sin föredetta bästa kompis Coffe´s transport...
.
//Tove



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: