slide show

SKRIVET: 2012-01-10, kl 20:32:50 | PUBLICERAT I: Mobiluppladdningar

Duschad och klar!

Hej på er!
Idag var det första skoldagen 2012, alltid lika stor ångest som vanligt efter lov, dessutom är det bara några veckor kvar till gymnasievalet, hjälp! Jag ska söka in till Handel och Administrations programmet, inriktning administration. Igentligen skulle jag vilja gå ekonomi, och gärna på Thoren Business school, men skolan ligger för långt bort (i sthlm) och jag vet att jag aldrig skulle orka pendla, och eftersom ekonomiprogrammet är högskoleförberedande, är det sjukt mycket plugg och ingen praktik, vilket inte är bra för mig eftersom jag är galet skoltrött. Därför söker jag till handels, för skolan jag vill gå på ligger nära, 30min med buss, är mycket praktikt och lite plugg, dessutom får man högskolebehörighet, så jag plugga upp när jag har lust!

För det jobbigaste är att jag inte vet vad jag vill när jag blir stor. Jag vill gärna vara inakorderad i ett stall, när jag är 18år köpa en välutbildad äldre storhäst som jag kan lära mig på och efter kanske ett halvår/år köpa en åring med riktigt fin stam och utbilda helt själv ifrån grunden! Det är något jag velat länge, dessutom skulle man aldrig ha råd att köpa en färdig fin storhäst.

Fast ändå vill jag jobba på kontor inne i stockholm och bo i en mysig lägenhet, gå ut med kostymnissarna och käka lunch, gå runt i snygga kläder och prata i mobil.. Det livet lockar även vääldigt mycket! Tyvärr är det väldigt svårt att göra både och..

Men som tur är, så behöver jag INTE bestämma det än på ett par år!

vs
Okej kanske inte blir världs 1a som Patrik Kittel, men ändå!

Oj.. nu handlar det här inlägget om något heeelt annat än vad det var tänkt hehe.. gör ett till inlägg!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: