slide show

SKRIVET: 2012-01-07, kl 11:32:00 | PUBLICERAT I: Denices inlägg

Stallet

Tänkte berätta lite om stallet jag står i!

Tyvärr har jag inget eget stall, utan står inackoderad i ett stall som ligger ca 2-3km hemifrån mig :)

På gården finns det två stall, det "stora stallet" och det "lilla stallet" Jag har Hamilton i stora stallet, i det stallet är det 11boxar, varav 3 är tomma förtillfället, i stora stallet är det en unghäst (en snart tre-årig welsh valack), två ponnyer och fem stora hästar, i det lilla stallet är det sex boxar, där det står en unghäst (en två åring) ett russ, och resten stora hästar. Alla hästar på gården är privata, alltså finns det ingen ridskola, vilket jag tycker är OTROLIGT skönt, har växt upp på ridskola, när man själv red på ridskola var det kul, men när man skaffade egen häst som man hade inackoderad på ridskola är det verkligen inte kul, aldrig få vara ifred, barn som frågar osv. osv.

Nackdelen med stallet jag står i, är att det inte finns ridbana eller ridhus, ridbana har vi blivit lovade, men av någon anledning har vi tyvärr ingen än.. Vilket är surt! Men Det finns en fin anläggning med ridbana och 22*80 ridhus 15min skrittväg bort, så man överlever! Dit rider jag ofta, flera dagar i veckan, men det skulle vara bekvämt att ha ett ridhus på samma anläggning! Eller som Tove, ridhuset sitter ihop med stallet ;)


Tyvärr är de här dom bästa bilderna jag har.. Men det är otroligt fint! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: