slide show

SKRIVET: 2012-01-07, kl 00:00:23 | PUBLICERAT I: Toves inlägg

Så här tycker jag att en bra blogg ska vara

Hur ska en bra blogg vara? Vad är det som får folk att vilja läsa och bli intresserade egentligen?
Hur ska man få andra att bli beroende av ens blogg? Hur gör man så att personen i fråga bara måste kolla på bloggen när man är på datorn och verkligen är intresserad?
När jag börjar följa en ny blogg så märker jag det inte, det blir bara så naturligt och självklart liksom.
-Först och främst ska den vara varierad.
Det är inte kul att läsa lååånga och många inlägg om dagens ridpass och hur fin ponnyn/hästen var, det blir för tungt i längden.
.
-En annan sak som är görviktig att tänka på är att inte skriva så att texten sitter ihop och allt bara flyter samman. Då orkar man inte läsa hur bra och intressant inlägget än var.
.
-Skriv inte heller förkortningar som omg, nt, ngt och så vidare. Det känns det så oseriöst...
.
Något som jag stör mig riktigt mycket på och gör att bloggen går fetbort är när man börjar inlägget med:
orkar egentligen inte blogga just nu men gör det i alla fall... blablabla
Hur kul är det på en skala 1 till 10 liksom? Det är antagligen lika tungt och tråkigt att läsa som det var att skriva...
.
Fräscha och fina bilder är alltid lika roligt, det tycker nog de flesta!
.
Det som utan tvekan är megaviktigt är att våga bjuda på sig själv så att läsarna lär känna just dig för det är då de vll fortsätta läsa och veta hur det går med tävling, träning och allt annat!
.
Lite tips som åtminstone får mig intresserad och nyfiken på bloggen...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: