slide show

SKRIVET: 2012-01-08, kl 13:00:00 | PUBLICERAT I: Toves inlägg

ridmode

Något som blir allt vanligare är ridmodet.
Alltså att det börjat tillverkas kläder för personer som inte håller på med hästar.
Man kan tillexempel köpa knäskodda byxor som verkligen liknar ridbyxorna, även jodpursskorna blir allt vanligare och kan köpas i de flesta morderna skoaffärerna.
Finns ju även en hel del stövlar som är rid-inspirerade.
Jag personligen tycker att det är lite fräckt och faktiskt kan vara ganska snyggt.
Skulle kanske kunnat tänka mig att köpa något sånt plagg om jag inte höll på med hästar.

Kan föreställa mig att det känns som att gå runt i ridkläder just för att det är så lika.
De i min omgivning som vet att jag rider men inte gör det själva skulle nog inte fatta grejjen med det hela utan tro att jag inte orkat byta om eller något....
Från Blondinbellas blogg...

Från Vagabond.
Hur tänker ni kring detta? Är det mer "okej" att ha ridinspirerade kläder i vardagssituationer om man ej håller på med hästar i vanliga fall eller är det okeh för alla?
Vill gärna veta så sätt igång att kommentera! :D
//Tove


Agnes - Hästfantast

Det har du nog faktiskt rätt i! Jag skulle inte heller vilja ha ridinspirerade kläder, det hade känts så del. Jodpurs och ridbyxor hör hemma i stallet tycker jag! Sen tror jag också att mina kompisar hade trott att jag glömt byta om till vanliga kläder, haha :)



PUBLICERAT: 2012-01-08, 17:55:46 | URL: http://hastfantast.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: