slide show

SKRIVET: 2012-01-07, kl 12:50:00 | PUBLICERAT I: Denices inlägg

Pessoa - Hackamore

Igår när jag var ute och skrittade på hackamore, kom jag på att hackamor har ganska liknande effekter som pessoa?

Pesso är ett bett jag verkligen inte föredrar, om varför kan du bla. läsa här iaf, pessoabettet ger dubbla signaler, när man tar i tyglarna trycker nackstycket på de känsliganerverna i nacken, vilket gör att hästen sänker huvudet, men samtidigt som de trycker på närverna, åker bettet upp i gommen, vilket gör att hästen vill kasta upp huvudet, kost sagt, det ger dubbla signaler, men egentligen gör hackamore samma sak? Man tar i det, så trycker de i nacken och nosryggen samtidigt! Så att ta för mycket i ett hackarmore, är egentligen lika taskigt som att rida med pessoa? Har jag rätt eller är jag helt ute och cycklar? ( vilket jag säkert är, men detta är en tanke som slog mig ;) )


Asså, egentligen blir effekten ganska lika? :)


Malin

Vill du gästblogga på min blogg? Du får länka din blogg hur mycket du vill! De är bara att kommentera här att du vill vara med: http://mallanmalinsliv.blogg.se/2012/january/ni-e-saa-grymma-pa-att-komma-pa.html#comment



Pss... Jag har över 500 läsare per dag!



PUBLICERAT: 2012-01-07, 13:03:37 | URL: http://mallanmalinsliv.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: