slide show

SKRIVET: 2012-01-08, kl 20:57:50 | PUBLICERAT I: Denices inlägg

Hiss/Diss

Nu kommer det komma några hissar/dissar ifrån mig! Enligt flera personer bryr jag mig lite för mycket om hur jag ser ut när jag rider, men om man har chans varför inte se bra ut? Du skulle nog inte gå ut med prickig skitig tjocktröja, och ett par för korta jeans? Så varför skulle man vara helt omatchad och skitig när man rider? Iallafall när man rider på någon större anläggning. Och jag säger inte att det ska vara dyrmärkes utrustning, för det har jag och inte många heller råd med, men man kan se bra ut, även om schabraket är begagnat och lindorna billiga! Det är iaf min åsikt! Fast sen är jag kanske lite annorlunda? Är det fler som tycker som jag? :)

Ialla fall min hissar just nu!

(1) Silver boots på tävling!
Köpte själv ett par på globen, döö snygga!

(2) Lindor
Är sjukt mycket snyggare än benskydd när man rider dressyr, och självklart ska dom vara rena, och matcha schabraket! ;)

(3) Lackade nosgrimmor
Har varit kär i det i typ ett halvår, så galet snyggt! Har själv en 5cm bred lackad till Hamilton!



Dissar

(1) Engelska nosgrimmor
Alltså nosgrimmor utan snokrem, dvs. remmen som går under bettet.

(2) Allround schabrak till dressyrsadel
Allround schabrak hör man på namnet var de hör hemma, dvs. till en allroundsadel! Inte snyggt när en stor bit av schabraket sticker fram framför sadeln..

(3) För opassade ländtäcken
Alltså när ländtäcket inte passar bra, så man ser schabrak och hästens päls mellan täcket och sadeln är något jag undviker..



Såhär tycker jag just nu men kan ändra mig lika fort igen, skulle inte bli förvånad om jag satt och klickade hem en engelsknosgrimma, eller ett dåligt passat ländtäcke om 5min ;)


Stina

Vad har du för nosgrimma? Är på jakt efter en lackad:-)



PUBLICERAT: 2012-01-08, 21:48:30 | URL: http://sodressage.se
Johanna

sv: hon heter Lina Jägholm. :)



PUBLICERAT: 2012-01-08, 22:07:26 | URL: http://nollanolla.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: