slide show

SKRIVET: 2012-01-07, kl 19:48:01 | PUBLICERAT I: Toves inlägg

Att rida med publik

Något som jag har blivit bättre på sen jag flyttade till Johannesberg (ca 2 månader sen kanske?) är att rida lika effektivt och som vanligt även när folk kollar på.

Det som har gjort att det blivit så är att det är mycket folk som rör sig i stallet och ofta kommer någon in i ridhuset för att kolla. Cafeterian i stallet har även fönster in till ridhuset och där sitter det också nästan alltid någon.

När jag stod på Denan var det i princip aldrig någon som tittade och sen när någon väl gjorde det så tänkte jag jättemycket på det och det blev som en slags spärr liksom.
Kunde ha gått jättebra innan men så fort jag såg att någon kollade blev det sämre, kan vara för att jag ville att det skulle gå ännu bättre när jag visste att någon kollade?

Kunde bli så att jag bara red och gjorde saker som jag visste gick bra också istället för att träna på det "dåliga".

Nu rider jag som vanligt fast det är folk som kollar på just mig och Mabel. Har lärt mig att koppla bort det och struntar helt enkelt i vad dom ska tycka.
Brukar tänka att det är jag som rider och känner min häst bäst, de som kollar skulle antagligen inte kunna göra det bättre!?

Sen en sak som jag tänkte på här om dagen. När jag kollar på folk som rider och som det inte går så bra för brukar jag inte bry mig så mycket eller spekulera mer i det. Så varför skulle någon bry sig om hur jag rider och hur det går för mig när jag tränar?

Just när det gäller träning så är det ju precis som ordet säger, träning...
Man ska träna på det som är svårt för att få det bättre, om andra kollar och ser "felen" så kan de ju också komma med tips. Ibland kan det verkligen hjälpa att höra vad någon annan har att säga, som ser det på ett annat sätt ;)

Jag tycker att det är väldigt nyttigt att rida bland andra som "håller ögonen på en", speciellt inför tävling. Kan ju lätt ställa till det för en om man inte är van med blickarna.










KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: