slide show

SKRIVET: 2012-01-08, kl 18:23:35 | PUBLICERAT I: Denices inlägg

Årsresumé del 1

Tänkte göra en årsresumé av mitt häst 2011! Det är tur att det finns bilder och gamla bloggen att kolla i, annars hade jag aldrig kommit ihåg vad jag gjort!

Januari
Jag hade då fortfarande min foderponny Larma Cello, (han har jag ju inte berättat om!) Tove var och fotade, och han såg väldigt fin ut! (för att vara han ;)) Han var även skadad ett tag, ett broddtramp.. annars flöt Januari på!

Mycket snö var det också!

Februrari

Februari var en skit månad... Jag lämnade nämnligen tillbaka min ögon sten, älskade lilla Cello, anledningen var att jag fick högre tävlings och träningsambitioner än vad han ville/klarade av, vilket gjorde att vi båda blev frustrerade.. Därför blev det bäst så som det blev.. åkte till Thailand dagen efter vi lämnade honom, alltså 21 februari (Vilket även är Toves födelsedag!) Och i Thailand blev jag matförgiftad, vilket slutade med att jag tappade 5kg på tre dagar och fick ligga på sjukhus.. en skit månad! Innan jag lämnade tillbaka honom var jag även deprimerad... bli ledsen av att bara läsa blogginläggen!

 

Mars

Mars var min hästlösa tid, eller ett tag hade jag typ tre hästar per dag.. alla tyckte så synd om mig för jag inte hade någon häst, så jag fick fixa åt deras! Det är fördelen att så i ett stall med sjukt snälla människor! Så jag red Alexandras c-ponny Boyen, en snygg äldre herre riktigt rolig att rida dressyr på! Testade även på att rida akademiskt på en tjejs häst i stallet, tyvärr blev hästen skadad den veckan jag skulle rida varje dag, så då blev det promenader ist! Hjälpte även en tjej i stallet med hennes bråkiga Russ, men det gick inte så bra.. vi passar verkligen inte ihop! Vilket gjorde att våra ritter blev väldigt farliga för både henne och mig, så det slutade med att jag sa att det inte var värt det, det är ett under att inget allvarligar hände än att vi gick omkul..  Men jag var även och hälsade på Cello i sitt nya hem i Hallstavik!

 

 

Nora och hennes dåvarande medryttare Sara!

April

April var en bra månad, förutom att jag var väldigt depp i början, Men jag hittade även min drömprins! Hamilton alltså.. hehe ;) Honom var jag och provred första gången 2 april.  Red Russet, och ägarens varmblod lite granna, åkte och prov red Hamilton en gång till, och var ute och gick med honom, och den 19 april köpte vi honom! och sen red jag bara på :)

 

Hamiltons annons! Har strukit över priset då ingen har med och göra vad han kostade, speciellt inte människor jag inte känner.

Maj

I maj red jag på, det var även den perioden han var som starkas, han var ganska stel, så han spände sig så mycket, och jag höll emot så jag fick kramp i ytter armen typ varje ridpass, men Fia hjälpte mig och peppade, och de har gett otroligt resultat! Det var också i Maj, helt random hans första ägaren som red in honom (som bor i västerås) såg honom i hagen och kom till ridhuset när jag red, henne har jag sedan haft kontakt med, en riktigt vettig tjej, känns skönt att man vet att sin häst har haft en bra uppväxt, vilket man märker i hela honom, han är väldigt bra utbildad! Vi var med på våran första hoppclear round 60 och 70cm felfritt i båda! Han fick gå på bete sista Maj, då han hade blivit otroligt tunn på ett par dagar, vilket han blev nu när han satte vinterpäls, alltså måste han få mucho mat när han byter päls!

Juni

Hamilton gick på bete, jag tränade på, började med den oändliga lastträningen.. red honom för första gången i grimma. Jag köpte en dressyrsadel, och jag blev helt blåst.. Jag fick även reda på att världens bästa pappa köpte ett eget släp till mig! :D Tove kom till mig med Mabel, och vi red och badade med Frida, super kul! Och Tove ramlade av och fick lera överallt hihi.. Jag och Tove red också Fridas ponnyer en gång.

 

Andra halvan av året kommer lite senare!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: