slide show

SKRIVET: 2012-01-08, kl 22:22:26 | PUBLICERAT I: Denices inlägg

Årsresumé del 2

Nu kommer fortsättningen på årsresumén! :)

Juli

Lastträningen höll på i en oändlighet,Anlitade med räddare Anna som gjorde att den rakarns ponnyn gick att lasta, innan jag anlitade henne, hade jag tränat i över 3månader, totalt 40timmar, blir förbannad över mig själv varför jag inte bad om hjälp tidigare. Men ridningen gick riktigt bra, hoppade 110cm på honom, och han gick bra i dressyren. Vi badade också flera gånger med olika kompisar, Hamilton tyckte det var suuper kul! OCh dessutom fick jag hem min underbara transport! :D Hamiltons gamla mattar kom även och hälsade på! Jag handlade även vääldigt mycket, köpte hela tävlingsutrustningen, plus mycket mer!

Haha munter ponny!

Augusti

Jag var på ridläger hos min tränare Sofia ute på Vätö, helt klart en av dom roligaste sakerna på året! Och det som gjorde det extra roligt var att vi som var på lägret, nästan alla tävlar för Rimbo! Red program på lägret en LB:1 som jag fick 64,7% på. Vi gjorde tävlings debuten, en LD hopp på Tullnäs, som inte gick något vidare, för det första var banan sjukt trång, och han behöver space, eftesom han har en ganska stor galopp, så det började med att han inte rörde sig ur fläcken inne på banan, sen kom vi igång, stoppade ut oss på 4de hindret tror jag, gjorde omstart, och han gick som en klocka! Vi var också och terrängtränade, det är nog bland det roligaste jag någonsin gjort! Och Hamilton var helt galen haha! Det ska vi göra flera gånger i vår. Hamilton blev även väldigt gallig, och lite halt typ en vecka innan tävlingsdebuten i dressyr! Så han blev promenerad ca 1 vecka, och blev sedan bra.

 

September

Månaden började med att ett gäng åkte ut till Vätö och bodde hos Fia två nätter innan tävlingen! Den 4de september blev det tävlingdebut i dressyr, red då på 65% och kom precis utanför placering! Hopptränade även för Micke, en tränare som passade oss just nu/då eftersom vi behöver självförtroende.

Oktober

Tävlade en LD hoppning på hemma plan, har för mig att jag gick felfritt efteromstart, kommer inte riktigt ihåg! Tävlade även dressyr på överby, en LB som verkligen gick skit! blir fortfarande sur när jag tänker på den.. vi räknade ut start tiden fel, så han rida fram i typ 10min.. han var seg och inte igång, jag blev ostadig, och dessutom var det en konstig domare. Vi slutade på 60%.. dock var vi inte värda mer heller! Hamilton stod även i Hallstavik i en vecka när jag praoade där! Vi tävlade även dressyr på hemmaplan, LB:0 och LB:1  kommer inte ihåg vad jag fick för % men tror 62% i LB:0 och 64% i LB:1, det var även första gången vi red två klasser!

 

November

Hamilton stod i Hallsta en vecka, eftersom jag fortfarande praoade där. Vi tävlade hopp och dressyr KM i dressyr KM debuterade vi LA:1 i förklass, den bästa ritten tillsammans! Vi red på ca 64% i KM klassen som var LB:1 gick det tyvärr inget bra, fick 63,1% tror jag eller var det 60,3% haha vi kom iallafall på en 4de placering, våran första placering! Hopp KM debuterade vi 90cm i förklass, fick 1stopp, tror vi startade om och gick nolla inte helt säker om vi startade om eller inte, och inte heller i den här KM-klassen gick det bra, han total sket i mig, vi kom runt med tre stopp tror jag..

 

December

I början gick det skit i ridningen, han var verkligen trött! Så han ställdes av två veckor, och efter vilan har han gått bättre än någonsin! Så vi tränade på och laddar inför nästa tävlingssäsong!

 

Alltså, det här har varit ett händelserikt år! Med många fram och motgångar! Jag har släppt min bästavän, och samtidigt lärt känna en otrolig ponny!

Summan av kardemumman: Ett bra år! Förutom första tre månaderna då jag mådde ganska dåligt..


 

 


Paulina - Följ vår väg mot toppen

Jag kunde inte undgå och se dina kommentarer till Johanna. Jag var jättebra kompis med Lina för ett par år sen, nu hinner vi aldrig ses och så. Men gud vad kul att du äger Hamilton! Står du i Rimbo eller iaf tävlar för RKRR? (:



PUBLICERAT: 2012-01-09, 00:00:13 | URL: http://nollanolla.blogg.se/
Paulina - Följ vår väg mot toppen

Då var det er jag såg på en tävling för ganska länge sen nu. (:



PUBLICERAT: 2012-01-09, 12:29:14 | URL: http://nollanolla.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: